Seksjon for helseinformasjon til pasienter og pårørende

Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse: prinsipper for opplæring og tilrettelegging
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse: prinsipper for opplæring og tilrettelegging
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • pi 616.85882 M
Eier
  • Seksjon for helseinformasjon/Biblioteket
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Det har vært en betydelig økning i forekomsten av Asperger-syndrom de siste årene, og barn og ungdommer med dette syndromet har behov for spesiell tilrettelegging i skolen. Målet med boka er å bidra til at barn og ungdommer med Asperger-syndrom og andre med vansker innenfor autismespektret får egnete tilbud. Denne boka retter seg spesielt mot undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og den gir praktiske beskrivelser av hvordan man kan tilpasse lærestoffet og utformingen av undervisningen til elevenes kognitive særtrekk. Boken er en revidering og oppdatering av "Barn og ungdommer med Aspergersyndrom: prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet" fra 2006 1. utg. 2006 med tittel: Barn og ungdommer med Asperger-syndrom : prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet Har bibliografi
ISBN
  • 978-82-05-48986-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002113nam  2200325   4500
*000     b
*00116412
*008150105                a          00nob 2
*015  $a0462642$bBIBBI
*015  $a10439766$bBibliofilID
*019  $bl
*020  $a978-82-05-48986-8$bh.$cNkr 499.00
*035  $a1824170
*08201$a616.85882$zh$223/nor
*090  $c371.94$dM
*096  $api 616.85882 M
*100 0$aMartinsen, Harald$d1946-$jn.
*24510$aSpråklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse$bprinsipper for opplæring og tilrettelegging$cHarald Martinsen, Terje Nærland og Stephen von Tetzchner
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal Akademisk$c2015
*300  $a290 s.
*503  $a1. utg. 2006 med tittel: Barn og ungdommer med Asperger-syndrom : prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet
*505  $aHar bibliografi
*520  $aDet har vært en betydelig økning i forekomsten av Asperger-syndrom de siste årene, og barn og ungdommer med dette syndromet har behov for spesiell tilrettelegging i skolen. Målet med boka er å bidra til at barn og ungdommer med Asperger-syndrom og andre med vansker innenfor autismespektret får egnete tilbud. Denne boka retter seg spesielt mot undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og den gir praktiske beskrivelser av hvordan man kan tilpasse lærestoffet og utformingen av undervisningen til elevenes kognitive særtrekk. Boken er en revidering og oppdatering av "Barn og ungdommer med Aspergersyndrom: prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet" fra 2006
*650  $aAutisme
*700 0$aNærland, Terje$d1973-$emedforf.$jn.
*700 0$aTetzchner, Stephen von$d1946-$emedforf.$jn.
*740  $aBarn og ungdommer med Asperger-syndrom$pprinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet
*74000$aSpråklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser
*850  $aSeksjon for helseinformasjon/Biblioteket
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Seksjon for helseinformasjon/Biblioteketpi 616.85882 M